Pech, pech en nog eens pech! - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Tonke Bult - WaarBenJij.nu Pech, pech en nog eens pech! - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Tonke Bult - WaarBenJij.nu

Pech, pech en nog eens pech!

Door: Tonke

Blijf op de hoogte en volg Tonke

22 Februari 2014 | Thailand, Ayutthaya

Afgelopen maandag was het dan zo ver, vliegen naar Bangkok. Makkelijker gezegd dan gedaan. Want zondag wou ik mijn vlucht online inchecken en toen kwam ik erachter dat ik mijn paspoort verloren was. Na heel veel stress, paniek aanvallen en flink zoeken op maandag besloten dat ik ging proberen om een noodpaspoort te halen op schiphol. Hiervoor had ik een aantal documenten nodig die ik moest halen bij de gemeente. Omdat ik niet wist hoe lang het ging duren om een noodpaspoort te halen ben ik samen met Marlous maar wat eerder naar Schiphol gegaan. Daar moest ik naar de Koninklijke marechaussee (heel officieel allemaal). Ik legde mijn verhaal uit en gaf ze alle documenten die ze nodig hadden. Voor Thailand en omliggende landen (behalve Indonesie) was het oke om te reizen met een noodpaspoort. Maar de overstap in Abu Dhabi kon nog wel eens een probleem worden. Daarvoor moest ik akkoord vragen bij Ethiad (vliegtuig maatschijpij waarmee ik vloog). Daar werden veel telefoontjes gepleegd in het arabisch en er werd diep gefronsd met wenkbrouwen. Na lang wachten kreeg ik gelukkig akkoord en moest ik weer terug naar de Marechaussee. Na het invullen van een aantal formulieren kreeg ik een mooi roze noodpaspoort. Ik was er super blij mee! Nu wist ik eindelijk dat ik echt zou vliegen die avond.

De vlucht naar Abu Dhabi ging goed. Ik zat naast een gezellige Nederlandse man waarmee ik wat heb gekletst. Op Abu Dhabi miste ik mijn aansluitende vlucht naar Bangkok. Toen moest ik wachten op de volgende vlucht die kwam pas om 21.45 terwijl ik daar al om 7.15 uur was (lokale tijd). Dus dat was een lange dag wachten op het vliegveld want ik mocht Abu Dhabi niet in omdat ik een noodpaspoort had. Uiteindelijk heb ik mij goed vermaakt omdat er veel te zien is, (bijv. indiers in mooie sari's en bijzondere hoofddeksels).

Mijn vlucht had helaas ook nog vertraging. Dus uiteindelijk kwam ik om half 9 's ochtends aan in Bangkok(op woensdag). Het was erg rustig op het vliegveld dus ik liep heel relaxed naar de skytrain (monorail). Daar ontmoette ik twee zwisterse mannen die al heel vaak waren geweest. Ze vertelde mij dat de boot een leuke en makkelijke manier is om naar Koh San Road te gaan want er gaat geen skytrain heen. Dat heb ik dus maar gedaan. Het was een heerlijke verfrissende tocht en ik had een Thai gevonden die mij wat dingen vertelde over de stad. (rechts het nieuwe gedeelte, links het oude gedeelte). Ze vertelde mij ook dat het op dit moment best gevaarlijk is voor een vrouw alleen i.v.m. de demonstraties en dat ik absoluut niet met de bus moest gaan. De boot en skytrain waren wel veilig.

Eenmaal uit de boot heb ik de weg gevraagd naar mijn Hostel. Maar ik kreeg gelijk te horen dat ik daar niet heen kon vanwege demonstraties. Een Thai bood mij aan om mij met de Tuk Tuk naar een " tourist information" te brengen. Ik had zelf geen beter idee en stemde hiermee in.

Bij de "tourist information" heb ik een aantal dingen geboekt en besloten om z.sm. Bangkok te verlaten (de dag voor ik aankwam was er iemand overleden bij de demonstraties vlak bij mijn hostel). Ik kon mijn hostel annuleren en ik sliep een nacht in Bangkok in een ander hostel ook dichtbij Koh San Road. Die middag ben ik naar Koh San Road geweest. Erg leuke straat goede sfeer een veel marktkraampjes en terrasjes. De verkopers waren wel erg opdringerig Maar ik heb heerlijk gegeten en wat thaise biertjes gedronken en met wat Amerikanen gekletst die ik tegen kwam.

De dag erna (Je raad het noooooit!).. had ik mijn bus gemist die mij bij het hotel kwam ophalen. Hoe krijg ik het voor elkaar he? Gelukkig gingen de mensen van het hostel de mensen van de bus voor mij bellen (ik had een telefoon nummer gekregen, thank god!). En even later werd ik opgehaald. Maar niet met een bus.... Het was een man op een scooter en ik moest met backpack en al acherop die scooter door het chaotische verkeer in Bangkok. Het was een spannende maar ook erg toffe rit. De scooter bracht mij naar een minibus en daarmee ging ik naar Kachanaburi. Daar heb ik river Kwai bridge bezocht, bamboorafting gedaan, een waterval bezocht en olifant gereden. Dat laatste was echt heel gaaf! Ik zat op een kleine olifant en ik hobbelde alle kanten op. 's avond had ik een prachtig drijvend hostel op de River Kwai. Ik zat daar met een italiaan (Pablo), 2 israeliers, 2 nederlanders, 2 duitsers en een vrouw uit Frankrijk. Het was een leuke groep. We hebben gepoold en gekaart onder het genot van wat biertjes.

De dag daarna ben ik naar een prachtig national park geweest. Daar waren 7 watervallen allemaal erg mooi! En je kon onder de watervallen zwemmen. Ook waren er visjes die aan je tenen sabbelde (natuurlijke dokter fish). dat kietelde echt enorm. En de eerste keer dat het gebeurde schok ik mij kapot! Om bij de watervallen te komen was het een zware klim omhoog! Dus lekker zweten. Gelukkig valt de luchtvochtigheid erg mee en is het meestal bewolkt met een zacht briesje. En owja de tempratuur zit rond de 30 graden! Goed uit te houden dus.

Die middag werd ik met een minibus naar Bangkok gebracht en toen werd ik daar weer op een andere minibus gezet naar Ayutthaya (waar ik nu zit). Ik sliep in een super mooi hostel met een gewelidge en lieve gastvrouw (Gina) . Ze begon te klappen en te juichen toen ik binnen kwam en ging gelijk samen met mij een biertje drinken. En vandaag moest ik beloven dat we samen een biertje gaan drinken voor ik weg ga. De mensen hier zijn veel aardiger en liever dan in Bangkok.

Helaas geen foto's vandaag omdat ik mijn kabeltje van mijn camera ben vergeten mee te nemen.. Maar ik heb het hier heel erg naar mijn zin! En ik ontmoet veel mensen over de hele wereld! Ik heb mij eigenlijk nog geen een keer onveilig of alleen gevoeld. Vannacht ga ik met de nachtbus naar Ranong.

Tot snel!

  • 22 Februari 2014 - 08:25

    Petra Mezach:

    Hoi Tonke, wat al een ongeloofelijk verhaal, maar wat maak je meteen wat mee,
    Ik heb bewondering voor jou. Ik zou het doodeng vinden. Veel plezier nog verder.
    Groetjes Petra

  • 22 Februari 2014 - 08:38

    Jildou:

    Wauw Tonke! Wat spannend allemaal :o maar wat een vette verhalen al! Heel veel plezier daar! Jammer dat je pech had op het begin maar denk dat je dat snel al weer vergeten bent met de dingen die je mee maakt :D XXX jildou

  • 22 Februari 2014 - 08:47

    Hanneke:

    Hoi Tonke...
    Wat een prachtig verhaal en zo geschreven dat je het ahw voor je ziet (kzit hier n beetje hardop te lachen om hoe je schrijft).
    Geweldig !!
    Je hebt al een boel mee gemaakt haha en je bent nog niet eens een week weg.....!
    Ik wens je heel veel plezier een heeeele mooie reis en nog veel mooie dingen.
    Pas goed op jezelf enne... vooral op dat prachtige rose noodpaspoort van je, want ik denk niet dat er een man is die je op de scooter met backpack naar Nederland brengt :-P
    Ik ben benieuwd naar je volgend reisverslag.
    Groetjes uit Deventer
    Hanneke (je weet wel van Marlous :-D)

  • 22 Februari 2014 - 08:59

    Loek :

    ha die tonke ik vind het fijn dat er altijd nog mensen zijn van goede wil die je op de goed weg helpen dat geef je een goed gevoel en velen kus van pa en geniet er van .

  • 22 Februari 2014 - 09:57

    Jonathan:

    Haaj lieverd,

    Ondanks dat ik het verhaal al van je had gehoord aan de telefoon is het toch leuk om het nog eens zo te lezen. Je schrijft net zoals je praat waardoor ik je bijna hoor praten terwijl ik het lees. Leuk! Als je weer terug bent moeten we maar eens die film The Bridge on The river Kwai kijken ;). Brengt dan vast goede herinneringen terug. Ik zie dat je ook genoeg biertjes drinkt. Smaakt dat Thaise bier nog een beetje?

    Heel veel liefs van mij en een stevige knuffel van Garfield. Stiekem missen we je best een beetje ;)

    Dikke kus,

    Je lieve vriendje

  • 22 Februari 2014 - 09:59

    Rosa:

    HAAAAAAAAAA wat cooool!!!! :D klinkt supergaaf allemaal chick! HEEEEEEEEEEEEEEEL veel plezier nog en GENIET ERVAN want geloof mij, het gaat sneller voorbij dan je wilt :(

  • 22 Februari 2014 - 12:20

    Juliette:

    Hee Tonke,

    wauw wat maak jij al veel mee in die paar dagen! gelukkig heb je toch een fijne vlucht gehad en werd je uiteindelijk goed geholpen. Zelfs al op een olifant gezeten super vet.
    Geniet maar heel goed van al dat moois daar en pas goed op jezelf! maar tot nu toe kan je alles uitstekend handelen!

    Liefs Juliette, je glu klasgenootje haha

  • 22 Februari 2014 - 15:17

    Joëlle:

    Wow gelijk al zoveel meegemaakt. Maar wel een spannend verhaal
    . Maak er wat moois van xxxx

  • 22 Februari 2014 - 19:51

    Linda Voortman:

    Haha die tonke
    Zoveel heb ik in een jaar bijna nog niet meegemaakt haha ! Geniet er lekker van , laat alles maar gebeuren en maak veel foto ' s .. . Ook van je hostels ( heb ik vergeten vaak en vind het nu jammer !!
    Geniet , ik geniet met je mee !!!
    Liefs linda

  • 26 Februari 2014 - 05:12

    Tonke:

    Wat een ontzettend leuke reacties allemaal! Super leuk om te lezen.

    Het was inderdaad gelijk al een heel avontuur! Dat belooft nog wat voor de rest van mijn reis..

    Liefs Tonke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tonke

Welkom op mijn profiel! Je kan hier al mijn reisverhalen lezen.

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1304
Totaal aantal bezoekers 12633

Voorgaande reizen:

17 Februari 2014 - 25 Juni 2014

Thailand, Maleisïe en Singapore

Landen bezocht: