Amazing places in a amazing world! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Tonke Bult - WaarBenJij.nu Amazing places in a amazing world! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Tonke Bult - WaarBenJij.nu

Amazing places in a amazing world!

Blijf op de hoogte en volg Tonke

03 April 2014 | Singapore, Singapore

Wauw, wat heb ik weer veel meegemaakt! Na Penang ben ik naar Cameron highlands vertrokken. Het was hier een stuk koeleromdat het gebied heel hoog ligt. Dat was heerlijk na al die hitte! 'S avonds moest ik zelfs een lange broek en een dikke trui aan (heb ik die spijkerbroek toch niet voor niks meegenomen). Cameron Highlands is prachtig. De theeplantages zijn prachtig en ik heb een tour gedaan met een gids naar de plantages en naar het Mossy Forest. Het Mossy Forest is een speciale jungle. Het is ontzettend oud en overal groeit er mos. De bomen en planten zijn echter niet heel hoog zoals in de meeste jungle. Maar zelfs de dunne boompjes kunnen daar al honderden jaren oud zijn. De toch was een soort trekking waarbij ik afentoe flink moest klimmen. Lopen in deze jungle gaf een mysterieus gevoel omdat het erg donker is het mos soms erg laag hangt. Onderweg veel verschillende planten gezien waaronder, eetbare, giftige en vleesetende planten. Ook hier weer nieuwe mensen ontmoet waarmee ik 's avonds gezellig buiten ging zitten. We hebben ook een jungletrekking op eigen houtje gedaan met een groep van 7 mensen. Erg leuk! We moesten een rivier overstekken en omgevallen bomen en struiken trotseren.

Na twee nachten vertrok ik naar Kuala Lumpur. WOW! Wat een stad! Overal Wolkenkrabbers en de Patronas twin towers zijn overal zichtbaar. Hier ontmoette ik mijn Finse vrienden die ik in Thailand op Koh Payam had ontmoet. Ze waren aan het couchsurfen en ik mocht daarbij aansluiten van de supervriendelijke host. Hij woonde op de 5e verdieping van een wolkenkrabber. Boven op het dak (37e verdieping) was een infinity pool met uitzicht over de hele stad en de Patronas towers! Schitterend! Vooral 's avonds!! Het beviel mij hier zo goed dat ik 8 dagen ben gebleven. We gingen heel veel stappen! En overdag ging ik op pad voor wat sightseeing. Gelukkig helpt het warme weer en het zwembad goed tegen de katers ;) Dankzij mijn host heb ik veel nieuwe mensen ontmoet! Een Afrikaanse (hij is in Nigeria geboren) bijeenkomst gezien. Inclusief zang en dans, heel bijzonder! En een Holi festival (Hindoe festival, gooien met gekleurd poeder) meegemaakt. Vooral dat laatste was heel erg bijzonder! Helaas was achteraf heel moeilijk om de kleuren te verwijderen dus ik liep nog een paar dagen met gekleurde benen en rood en groen haar rond.

Na mijn fantastische tijd in KL heb ik een uitstapje gemaakt naar Malaka (Malacca). Vooral historisch intressant omdat er vroeger o.a. Nederlanders waren gevestigd. Het was leuk om even te zien maar we hadden pech met het weer (regen!! Ik ben toch verdomme niet in NL!?) Na een nacht ging ik weer terug naar KL omdat mijn nieuwe telefoon kapot was (iets vreemds met het scherm). Omdat ik niet weer een week in Kuala Lumpur wou blijven besloot ik te overnachten in een hostel. Slechte keus!! Er zaten beestjes in mijn bed en heb nu nog steeds overal bultjes en rode vlekjes die heel erg jeuken!! Mijn telefoon viel gelukkig nog onder de gerantie en ik kreeg een nieuwe. Vervolgens ben ik naar Singapore gegaan.

Singapore is heel anders dan de rest van Azie. Het is heel westers grote, goede wegen! Alles is heel erg schoon. En het is erg wennen dat je op veel plekken niet mag eten en/of drinken. De metro is echt ideaal!Supersnel en makkelijk. Het lijkt bijna wel een beetje op Nederland. Alleen de bomen en planten zijn anders en er is hier meer hoog bouw. Na alle drukte en gezelligheid in KL is het nu wel ff lekker om weer op mnij zelf te zijn. Ik heb nu veel meer tijd voor sightseeing. Ik ben naar de dierentuin geweest en naar de nachtsafari. Beide erg leuk en de moeite waard!! Je komt heel dichtbij de dieren. En vaak zit er alleen een klein houten hekje tussen jou en de dieren. Vooral de witte tijgers en de ijsbeer waren indrukwekkend (Ijsberen zijn echt HUGE!).Ook de nachtsafari is bijzonder. De dieren zijn actief. En ook hier kom je heel dichtbij de dieren. Op een gegeven moment zat in de tram en liep er waterbuffel langs. Als ik mijn hand uitstak kon ik hem zelfs aanraken! Ook de grote kooi waar veel vleermuizen in zaten waar je zelf doorheen kon lopen was leuk. En de huilende wolfen waren ook leuk om te zien.

Ik blijf hier nog tot zaterdag en dan vlieg via KL naarrr... BORNEO! Naar Kuching om precies te zijn!

Ondanks deze waanzinnige reis denk ik nog wel aan jullie hoor. Ik hoorde dat het een goede lente is met lekker weer. Geniet ervan! Ik hoop dat jullie allemaal gezond zijn. Envergeet vooral niet... Enjoy Life!

  • 03 April 2014 - 06:13

    Rosa:

    HAHA wat een leuk verslag weer. Enneh, dat van die beestjes ken ik helaas! Pas op dat ze niet in je kleding zitten! En heuuuul veel plezier op borneo!!!

  • 03 April 2014 - 07:15

    Elgar:

    Hi!!

    Wat leuk om je verhaal te lezen! :) klinkt echt allemaal super gaaf!
    Mmmm jaloers nu wil ik ook weer op reis! :P
    Heel Veel plezier in Borneo! Hoop dat je het daar net zo naar je zin hebt!
    Behalve die bed bugs (toch ?) dan, hopen dat je die niet meer tegenkomt ;)


    Gr Elgar!

  • 03 April 2014 - 09:22

    Hanneke:

    Erg leuk verhaal weer....!
    Jammer van die bedbeessies.... gadver!
    en een mooie tijd alvast in Borneo (ik ga s ff googlen waar dat nu precies ligt...)
    greetz uit idd mooiweerinNederland
    Hanneke

  • 04 April 2014 - 09:30

    Marlous:

    Lekkerding!! Hahah wat een geweldig vehaal weer! En wauw al bijna naar Borneo!
    Geniet er nog van daar!! Maar dat moet wel goedkomen als ik al je verhalen zo lees :D
    Dikke kus uit Nederland! Xxxxx

  • 08 April 2014 - 19:06

    Petra Mezach:

    Wouw ,wat weer een verhaal, geweldig, nog veel plezier in borneo. Liefs uit musselkanaal.xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tonke

Welkom op mijn profiel! Je kan hier al mijn reisverhalen lezen.

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 492
Totaal aantal bezoekers 12624

Voorgaande reizen:

17 Februari 2014 - 25 Juni 2014

Thailand, Maleisïe en Singapore

Landen bezocht: