De laatste loodjes... - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Tonke Bult - WaarBenJij.nu De laatste loodjes... - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Tonke Bult - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes...

Door: Tonke

Blijf op de hoogte en volg Tonke

29 Januari 2014 | Nederland, Deventer

Het aftellen is nu echt begonnen. Nog maar 20 dagen te gaan en dan stap ik voor het eerst in mijn eentje op het vliegtuig om helemaal alleen een groot avontuur te beleven.

Op dit moment ben ik de laatste dingen aan het voorbereiden. Hostel boeken voor de eerste paar dagen, bedenken wat ik ga meenemen, bedenken wat ik vooral niet moet meenemen (handschoenen, winterjas, enz.). Maar ook zaken als: Waar ga ik zonnebrand vandaan halen, midden in de winter!? Moet mijn first aid kit wel 5kg wegen? Is mijn tas niet te zwaar? Snorkel mee, of niet?

Ondertussen hou ik het nieuws over mijn bestemmingen goed in de gaten. Op dit moment zit het er in Bangkok minder rooskleurig uit. Er zijn veel demonstraties voor de verkiezingen op 2 februari (bomaanslagen, geweerschoten, enz.). Dus ik ben heel hard aan het hopen dat ze daar na de verkiezingen direct mee ophouden. En dat ik veilig in Bangkok kan beginnen.

Ondertussen begint mijn reis langzaam mijn volle aandacht op te eisen... Even naar de supermarkt fietsen 'straks loop ik in een t-shirt en korte broek naar de winkel'. Onderweg naar school/werk 'straks ga ik alleen maar relaxen op witte zandstranden'. Biertje drinken in de kroeg 'heerlijke (en betaalbare) cocktail drinken onder een palmboom'. Enz. Enz. Enz.

Maar NU NOG EVEN NIET! Nog 20 dagen voorbereiden, weg dromen, kou trotseren en werken. En dan sta ik eindelijk op schiphol om voor ruim 4 maanden afscheid te nemen van mijn vrienden, familie en Nederland. En daar begint ook al gelijk een spannend gedeelte van mijn reis, alleen vliegen. Want stiekem vind ik dat best een beetje spannend.

Wordt vervolgd...





  • 29 Januari 2014 - 21:54

    Hanneke:

    Hoi Tonke
    Heel veel plezier met de voorbereidingen en hopen dat het over 20 dagen rustig is in Bangkok.
    Gaaf hoor wat je gaat doen! Enne alleen vliegen: komt goed joh (sprak de vliegangstige... :-) )
    groetjes
    Hanneke (van Marlous je weet wel.. ;-) )

  • 02 Februari 2014 - 11:47

    Miep Kersten:

    Hoi

    Kan oma het verslag automatisch in haar email krijgen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tonke

Welkom op mijn profiel! Je kan hier al mijn reisverhalen lezen.

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 12640

Voorgaande reizen:

17 Februari 2014 - 25 Juni 2014

Thailand, Maleisïe en Singapore

Landen bezocht: