Verslag in een notendop. - Reisverslag uit Penang, Maleisië van Tonke Bult - WaarBenJij.nu Verslag in een notendop. - Reisverslag uit Penang, Maleisië van Tonke Bult - WaarBenJij.nu

Verslag in een notendop.

Door: Tonke

Blijf op de hoogte en volg Tonke

17 Maart 2014 | Maleisië, Penang

Koh Phi Phi was prachtig! Maar wel een heel toeristisch eiland. Mijn strandbungalow (klinkt chiquer dan het is) zat alleen op het verkeerde strand (Tokho beach). Hierdoor moest ik naar het viewpoint lopen. Dit was een hele stijle weg midden door de jungle heel erg zwaar. Het viewpoint was prachtig en hier stonden ook foto's van hoe het eiland eruit zag na de Tsunamie. Erg indrukwekkend. Ik ben aan de andere kant de heuvel afgedaald. Hier waren veel restaurantjes en dingen te doen. Op een gegeven moment zag ik een ontsnapte aap in kleren voorbij rennen met zijn eigenaar erachteraan. Na het eten was het moeilijk om een taxi boot terug te vinden. Eerst wouden ze niet varen omdat het eb was. Toen het water weer hoog was wouden ze niet varen omdat er te veel wind stond. Uiteindelijk wouden ze mij brengen voor een achterlijk hoge prijs.

De volgende dag ben ik naar Koh Lanta vertrokken. Precies op het goede moment want er was een plaatselijk festival aan de gang. Dus ik heb die avond gelijk maar een scooter gehuurd om er naar toe te gaan. Scooter rijden is hier heel anders omdat er ook auto's rijden en er daadwerkelijk stoplichten zijn. Het festival was geweldig! Veel locals, kraampjes met eten, kraampjes met kleding, activiteiten voor kinderen zoals springkussens en zweefmolens, podium met traditionele dansen en muziek.

Op Koh Lanta ben ik ook naar de dokter geweest om naar mijn voet met zee egel stekels erin te laten kijken. Ze kunnen het niet operen omdat ik dan een grotere wond krijg die snel gaat ontsteken. Bovendien is het van calcium en breekt het heel snel in kleine stukjes. Ik moet dus wachten tot het er van zelf uit gaat en hopen dat het niet gaat ontsteken. Het is erg moeilijk om je voeten schoon te houden omdat je de hele dag op slippers loopt en deze vaak uit moet doen als je ergens naar binnen gaat. Koh Lanta was heerlijk het eiland is erg groot. Ik heb mij voornamelijk vermaakt door het strand, festival en nightmarkets te bezoeken en het eiland te verkennen op de scooter. Na 3 dagen was het tijd om te verhuizen naar het vaste land.

Trang was mijn nieuwe bestemming. Een plaats waar alleen toeristen komen die op doorreis zijn. Toch besloot ik om daar 2 nachten te blijven (ik begin al die eilanden een beetje zat te worden). Trang is geweldig! Ik kon een gratis fiets krijgen bij een overheidsgebouw en daarmee ben ik naar de botanische tuin gefietst die 12 km verder op was. Een zware tocht vanwege de brandende zon en een te kleine fiets zonder versnellingen. Ze zijn duidelijk geen fietsen gewend. Iedereen zwaait, lacht, toetert of steekt zijn duim op. Uiteraard verdwaalde ik eerst voordat ik bij de tuin was. De tuin was erg mooi. Ze hadden een conopy walk (de enige in Thailand) van 175 meter lang en het hoogste punt is 18 meter. Ze hadden er ook een "swamp walk". Veel vlinders gezien een bijzondere vogel en vliegende eekhoorn. Het was hier super rustig en kwam helemaal geen andere bezoekers tegen.

Na Trang besloot ik om naar Maleisie te gaan. Naar het eiland Langkawi. Een lange rit in de minibus die helaas te laat was waardoor ik net de ferry miste en 2 uur moest wachten. Langkawi is een groot en prachtig eiland. Maar het voelt hier een beetje vreemd. Het lijkt wel alsof iedereen in een winterslaap zit. Er gebeurd vrij weinig terwijl het wel op toeristen is ingesteld. Ik ben naar een Kabelbaan geweest voor een viewpoint. Maar helaas was het die dag redelijk bewolkt. En na de kabelbaan begon het te regenen!! En niet bepaald zachjes. Ik had mijn helm aan de scooter gehangen met de bovenkant naar beneden. Dus toen het eindelijk droog was kon ik genieten van een zeiknatte helm. Het eten op Langkawi is top. Noem een willekeurig aziatisch land en je kan er wel eten van vinden. Ik heb Koreaans geprobeerd en dat was echt heerlijk!

Na Langkawi met de local bus en ferry naar Penang (Georgetown) gegaan. Dat is waar ik nu zit. I Love it! Je ziet hier heel veel verschillende mensen. Little India en China town zijn erg indrukwekkend. Veel mooie gebouwen zowel oosters als westers. Heb ook twee indrukwekkende tempels gezien. Met een liggende boedha van 33 meter lang! Mensen zijn super vriendelijk en spreken goed engels.

Het was zo lang geleden dat ik had geschreven dat ik alles een beetje in een notedop moet vertellen. Maar er zijn natuuurijk ook intressantere dingen gebeurd dan de omgeving verkennen. Ik heb weer veel mensen ontmoet en uiteraard weer een paar tegenvallers en meevallers gehad. Het is elke dag genieten! En elke dag is totaal anders. Het alleen reizen bevalt super goed en ik kan het iedereen aanraden!

Liefs Tonke

  • 17 Maart 2014 - 08:56

    Hineni:

    Leuk om al je avonturen te lezen. Ben wel benieuwd hoe het met je voet gaat aflopen. Lijkt mij heel lastig. Hoe warm is het daar nu? Hou ons op de hoogte!

  • 18 Maart 2014 - 08:11

    Hanneke:

    Mooi verhaal weer Tonke. Wel balen van die zee-egel met zn prikken!!! Pijnlijk lijkt me! Hopen maar dat het niet gaat ontsteken he?...oei.
    Enne...wat die interessantere dingen zijn dan de omgeving verkennen??? Raadselachtig..hahaha.
    Mooi dat het alleen reizen je zo goed bevalt.
    Je kan lekker doen en laten wat je zelf wilt he!! Veel plezier maar weer verder. Leuk je verhalen te lezen. Greetz,vanuit koud Deventer, Hanneke (en rest van de fam)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tonke

Welkom op mijn profiel! Je kan hier al mijn reisverhalen lezen.

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 435
Totaal aantal bezoekers 12642

Voorgaande reizen:

17 Februari 2014 - 25 Juni 2014

Thailand, Maleisïe en Singapore

Landen bezocht: